Hoe verloopt uw opname?

U meldt zich op de afgesproken dag en het overeengekomen uur aan bij het onthaal van het ziekenhuis (gebouw A). Een medewerker verwijst u door naar de juiste afdeling. Daar zal een verpleegkundige u onthalen en de administratieve formaliteiten afhandelen. Hij informeert u over de afdeling en hoe alles er in zijn werk gaat.

In een vertrouwelijk gesprek kunt u het hebben over de redenen en de verwachtingen van uw opname. Deze informatie komt terecht in het elektronisch patiëntendossier en kan enkel gedeeld worden met uw toestemming.

Wat brengt u mee bij de opname?

Voor de administratie:

  • uw identiteitskaart
  • de gegevens van uw hospitalisatieverzekering
  • adres, telefoonnummer en e-mail van een familielid of contactpersoon
  • naam en adres van uw huisarts
  • de verwijsbrief van uw huisarts of van een andere verwijzer
  • een recent overzicht van welke geneesmiddelen u inneemt
  • een formulier van arbeidsongeschiktheid
  • eventuele wilsbeschikkingen betreffende gezondheidszorg of levenseinde

Voor uzelf:

  • de medicatie die u thuis gebruikt
  • kledij voor dag en nacht
  • toiletbenodigdheden
  • sportkledij

Voor uw en ieders veiligheid zijn er ook zaken die u niet kunt meebrengen:

  • grote sommen geld en juwelen
  • meubilair of een eigen tv-toestel
  • verlengkabels
  • multistekkers
  • ...